Lumea romanilor

Portal DPM | Dobreperun Media | Arhiva
Eveniment | Note de catalog | In presa internationala | Note diplomatice | Legislativ
Special | De razboi | Investigatii | Martor | Arhiva rubricii
Zoom | NATO | Europa | Balcani si Marea Neagra | America de Nord si Australia | America latina | Orientul mijlociu | Extremul Orient | Africa
Vacante in Romania | Vacante in strainatate | Hotelaria in lanturi | Romania secreta | Patrimoniu | Actualitatea
Numarul curent | Arhiva rubricii
Cei mai bogati romani | Portrete | Comunitati | Diaspora | Oameni care au fost | Opinii | Interviu | Director de personalitati
Globalizare | Afaceri | Profil de companie | Oportunitati | Analize si cotatii | Resurse | Catalog comercial | Publicitate
Dezbaterea saptamanii | Teme in dezbatere | Contributii

Patrimoniu

Numarul 2 / 30 august 2004 /
saptamanal de politica internationala
/ publicatie personala / Realizator: Nicu Ilie
Dosar: Va e teama de avion?
Moartea are aripi ROM
Marile deturnari de avioane si atentate sinucigase ROM
Atnetie! Cad MIG-uri ROM
Bucati de MIG s-au prabusit la Azomures ROM
Catastrofa aeriana din Rusia a fost cu siguranta un atentat ROM
Atentate cecene in Rusia ROM
Dublu accident aviatic cu parfum de atentat ROM
 
 
Histria - Cetatea pierduta ROM
Turcia egeeana ROM
Hilton, megalopolisul hotelurilor ROM
Romania secreta: Castelul Iulia Hasdeu ROM
Din muzeu, pe calea ferata ROM
Noutati despre litoralul romanesc ROM
Cresteri semnificative in Delta ROM
 
Canalul Dunare-Marea Neagra a implinit 20 de ani ROM
 

Din muzeu, pe calea ferata ROM
Descriptori: CFR, vagoane de epoca, mocanita, trenul Regal

Dupa mai multe colaborari reusite cu agentii de turism nationale si internationale, Caile Ferate Romane au infiintat o societate specializata pentru actiunile turistice si pentru exploatarea trenurilor speciale pe care le are in patrimoniu. Societatea Feroviara de Turism S.A. a prezentat aceste garnituri, complet reabilitate si utilate, in cadrul unei ceremonii desfasurate in cadrul garii Bucuresti-Baneasa.
Garniturile introduse in circuitul comercial au drept vedeta trenul “Calugareni” compus din vagoane construite in anii 1866-1869. Alte garnituri speciale sunt trenurile „Moldovita" (compus din vagoane construite in anii 1885-1890) si trenul „Regal" (compus din vagoane construite in anul 1928). Alaturi de garniturile de trenuri de epoca pentru linie cu ecartament normal, S.F.T. S.A. opereaza si trenuri de epoca pe linie ingusta: mocanita „Mures" care circula in prezent pe liniile inguste din complexul Targu Mures.
Trenurile de epoca Calugareni, Moldovita, Regal si Mures vor fi remorcate de locomotive cu abur reconditionate de catre S.F.T.: locomotiva americana 140.117, construita in anul 1920 la Uzinele Bladwin Works Philadelphia, locomotiva romaneasca 150.025, construita in anii 1940 la Uzinele Resita, locomotiva romaneasca 230.516, construita in anul 1936 la Uzinele Resita si locomotiva poloneza 764.52, fabricata in anul 1949 la uzinele Pierwsza Fabrika Lokomotyw w Polsce.
Trenul Calugareni, format in prezent din trei vagoane de Clasa I, II si III si o capacitate totala de 68 de locuri a circulat in perioada 1869-1918 pe calea ferata Bucuresti – Giurgiu, prima linie de cale ferata din Principatele Unite. Garnitura trenului Moldovita este alcatuita din 4 vagoane, dintre care un vagon-salon, doua vagoane de clasa I si II (cu o capacitate totala de 51 de locuri) si un vagon de posta. Vagoanele din componenta trenului Moldovita au circulat la sfarsitul secolului XIX si inceputul secolului XX pe linii de cale ferata din Moldova si Bucovina.
Trenul „Regal", adus in tara la sfarsitul anilor ‘20, a fost utilizat initial de regele Carol al II-lea este compus din 5 vagoane tip salon si de dormit. Prin nivelul finisajelor si a decorurilor interioare, trenul Regal se ridica la nivelul trenului Orient-Express, garnitura actuala pastrand o mare parte din mobilierul original.
Trenurile Calugareni, Moldovita si Regal, fiind construite pentru a circula pe ecartament normal, pot fi utilizate in organizarea de excursii pe orice ruta de cale ferata normala din Romania. Toate trenurile sunt puse la dispozitie de S.F.T. S.A. pe baza comenzilor emise de agentiile de turism partenere.
"Plimbarile cu trenurile de epoca reprezinta un punct de atractie in lumea intreaga”, apreciaza Miron Mitrea, Ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. “Este vorba despre ceva cu totul inedit pentru turisti, avand in vedere ca aceste trenuri au contribuit la scrierea istoriei romanesti. O plimbare cu trenurile trase de locomotive cu aburi va fi una prin istoria acestei tari, dar si in locurile deosebite ale Romaniei".


Vreau sa primesc acest newsletter gratuit in e-mail (saptamanal): Talon on line | Talon prin e-mail
Update (Numarul in lucru)      
Despre mine | Publicitate si sponsorizari | Politica editoriala si copyright | Webmaster | Contact | ©2004 Nicu Ilie